lakLakberendezés, lakásfelújítás változásai. A koronavírus-járvány hatására a magyarok több mint egyharmada hozta előre tervezett lakásfelújítását
A lakberendezésben tovább erősödött a DIY trend
Budapest, 2020.08.25. – A koronavírus-járvány minden szektorra másképp hat, a lakberendezési piac bizonyos szegmenseire eddig pozitívan hatott – derül ki a Wallplex Magyarország legfrissebb felméréséből. A kutatás elsősorban a lakberendezési és lakásdekorációs termékek vásárlási szokásait vizsgálta a koronavírus-járvány idején.
A korábbi kijárási korlátozások, illetve a jelenleg is fennálló korlátozások a koronavírus-járvány terjedésének visszaszorítása érdekében mindenki számára jelentős változásokat hozott a korábban megszokott életvitelhez képest. A lakberendezési piacra ez különböző módon hatott.
Egyrészt az otthon kényelme, illetve az otthoni munkavégzés megfelelő körülményeinek biztosítása előtérbe került, illetve a vásárlási szokások is megváltoztak.
Egyre többen vásárolnak online lakberendezési vagy lakásdekorációs termékeket is. Másrészt az utóbbi időben a lakberendezési piacon egyre népszerűbb DIY (Do it yourself – Csináld magad) megoldások tovább erősödtek.
A lakásfelújítás és lakberendezés változásainak felmérésére készítettünk egy kutatást, melynek eredménye:
A járvány hatására a válaszadók 34 százaléka előre hozta tervezett lakásfelújítását. 17 százalékuk elhalasztotta vagy időben megcsúszott vele. 18 százalékuk a betervezett lakásfelújítással terv szerint haladt. A megkérdezettek 9 százaléka pedig csak azért vágott bele a lakásfelújításba, mert a bezártság hatására sok lett a szabadidejük, egyébként ők az idei évre nem terveztek lakásfelújítást.
A kutatásban résztvevők 73 százaléka vásárolt már online lakberendezési vagy lakásdekorációs terméket idén, és ezeknek a vásárlóknak a 78 százaléka a kijárási korlátozás alatt.
Fontos kiemelni, hogy a válaszadók fele már eddigi is vásárolt online lakberendezési termékeket. A járvány alatt azonban ezt gyakrabban tették meg. Közel 20 százalékuk csak azért vásárolt interneten keresztül, mert a kijárási korlátozás alatt erre nem volt más lehetőségük.
A válaszadók több mint fele (57 százaléka) költött online lakberendezési termékek vásárlására abból az összegből, amit a járvány előtt szabadidős tevékenységekre fordított.
A megkérdezettek több mint 70 százaléka gondalja úgy, hogy a világjárvány hatására tovább erősödött a DIY trend a lakberendezésben. A kijárási korlátozás miatt az emberek többsége olyan lakberendezési megoldásokat, alapanyagokat és termékeket vásárolt, amelyekhez nem volt szükség szakemberre.
A kutatás eredményei alapján elmondható, hogy a lakberendezési piac bizonyos szegmenseire – főleg azokra a vállalatokra, akik online értékesítenek – összességében pozitívan hatott az elmúlt időszak. Természetesen ehhez hozzájárul a már említett DIY megoldások egyre népszerűbbé válása is.
A felmérés eredményeit alátámasztja a Wallplex Magyarország forgalma is. Az idei év első 6 hónapjában a vállalat kétszer annyi konyhapanelt értékesített, mint a tavalyi év egészében.
A Wallplex elsősorban design falburkoló konyhapanelek gyártásával és online értékesítésével foglalkozik. A konyha hátfal egyszerűen házilag felszerelhető, amelynek köszönhetően gyorsan népszerűvé vált ez a DIY megoldást kínáló termék.
A Wallplex konyhapanelek gyors megoldást jelentenek a lakásfelújítás során. Egyedi, modern stílusú lakberendezési megoldás.
A konyhapanelek telepítéséről, vágásáról-fúrásáról készített bejegyzésünk itt tekinthető meg.
Cégünkről bővebb információ a https://konyhapanel.hu/ oldalon érhető el.